loading...
افق (آينده ايران..)
بيشه بازدید : 77 چهارشنبه 28 تیر 1391 نظرات (0)

حضرتآيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي امروز(شنبه)در ديدار پرشور هزاراننفر از دانش آموزان و دانشجويان و تشکل هاي مختلف دانشگاهي، مهم ترينوظيفه نسل جوان را احساس مسئوليت براي آينده کشور دانستند .

 

ايشان با اشاره بهاينکه اختلاف جمهوري اسلامي ايران و امريکا فراتر و ريشه اي تر از اختلافنظرهاي سياسي است، تأکيد کردند: امريکا نخواهد توانست ملت ايران را ازمسير استقلال، هويت و سربلندي خود بازدارد و آينده حتمي ملت ايران دستيابيبه قله هاي والاي علم، اقتدار، رفاه و شرف است.

دراين ديدار که در آستانه سيزدهم آبانروز دانش آموز و روز ملي مبارزه با استکبار جهاني برگزار شد، حضرت آيتالله خامنه اي، با تأکيد بر اينکه وظيفه جوانان براي ساختن آينده کشورسنگين تر است افزودند: پيروزي نهضت اسلامي ملت ايران به رهبري امام خميني (ره) و فروريختن سنگر مستحکم استکبار در ايران ناشي از احساس مسئوليت نسلجوان بود و ايستادگي و پيروزي معجزه آساي ملت ايران در برابر قدرت هاياستکباري در هشت سال دفاع مقدس نيز به برکت احساس مسئوليت جوانان به دستآمد.

ايشان حماسه بزرگ ۱۳ آبان و تسخيرسفارت امريکا را که مرکز جاسوسي بود، نتيجه احساس مسئوليت جمعي از جوانانبرجسته دانستند و خاطرنشان کردند: امروز نيز ملت و کشور ايران به احساسمسئوليت نسل جوان نيازمند است و جوانان که مسئولان و برنامه ريزان آيندهکشور هستند بايد براي اداي اين مسئوليت بزرگ، خود را از لحاظ تعميق ايمان،تقوا، بصيرت، و ارتقاي توانايي هاي علمي و آگاهي ها آماده کنند.

رهبر انقلاب اسلامي سپس با طرحاين سوال که علت مشکلات و اختلاف هاي جمهوري اسلامي ايران و امريکا چيست،خطاب به جوانان خاطرنشان کردند: براي يافتن پاسخ اين سوال بايد نگاهي عميقتر و دقيق تر به اين مسئله داشت زيرا اين اختلاف، فراتر از اختلاف نظر برسر چند مسئله سياسي است

حضرت آيت الله خامنه اي در تبيينآن افزودند: پيروزي انقلاب اسلامي، پايگاه اصلي امريکا را در قلبخاورميانه که منطقه نفت خيز دنياست، از سيطره آن خارج کرد و ايران، باشعار مبارزه با ظلم و استکبار و دفاع از حقوق ملت ها به مهم ترين پايگاهمقابله با سلطه گري امريکا تبديل شد.

ايشان خاطرنشان کردند: بعد ازبيرون رانده شدن امريکايي ها از ايران، آنان طبق روال سياست هاي استکباري،از طريق سفارت خود در تهران مشغول فعاليت و جاسوسي عليه نظام اسلامي شدنداما حرکت بزرگ دانشجويان مسلمان پيرو خط امام، ترفند آنان را باطل کرد.

رهبر انقلاب اسلامي با توصيه بهجوانان براي مطالعه کتاب هاي مربوط به اسناد به دست آمده از سفارت امريکاو آگاهي از نقش اين سفارتخانه در قبل و بعد از انقلاب اسلامي افزودند: اقدام دانشجويان در تسخير سفارت امريکا، کار بسيار بزرگ و به فرموده امامخميني (ره) بزرگ تر از انقلاب اول بود زيرا موجب فروريختن هيمنه سلطهامريکا در ايران و جهان شد.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيدبر اينکه ايستادگي، دستاوردها و پيروزي هاي ملت ايران موجب تأثيرگذاري وتحسين در ميان ملت هاي مسلمان و دلباختگي بيش از پيش آنان به نظام جمهورياسلامي شده است، خاطرنشان کردند: هدف امريکايي ها از انواع فشارها اين استکه ملت ايران با دست کشيدن از استقلال و عزت خود و با اظهار خستگي وپشيماني از انقلاب اسلامي، بار ديگر به ملتي وابسته تبديل، و تسليم امريکاشود

ايشان تنفر و انزجار ملت ايران ازامريکا را نيز عميق دانستند و افزودند: علت اين مسئله هم، توطئه هاي مختلفدولت امريکا عليه کشور و ملت ايران در طول بيش از پنجاه سال گذشته است وامريکايي ها ضمن آنکه از اين اقدامات عذرخواهي نکرده اند همچنان بهاستکبار ورزي خود ادامه مي دهند

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ما اهل حفظ هويت، استقلال و عزت خود هستيم و اهل ستيزه گري نيستيم اما اگرکسي بخواهد هويت و استقلال ملت ايران را پايمال کند، ملت ايران دست او راقطع خواهد کرد.

ايشان در ادامه، اين سوال را مطرحکردند که سرانجام رويارويي ايران و امريکا چه خواهد شد، و در تبيين پاسخآن خاطرنشان کردند: دستگاه هاي تبليغاتي غرب به ويژه امريکا اين گونهوانمود مي کنند که پايان اين رويارويي، بن بست براي ملت ايران و موفقيتبراي امريکا خواهد بود اما اين دروغ محض است زيرا پايان اين راه، بن بستبراي رژيم استکباري امريکاست.

رهبر انقلاب اسلامي در بيان دلايلاين امر افزودند: اگر قرار بود امريکا، ملت ايران را شکست دهد، آن زمانياين کار را انجام مي داد که اين ملت از لحاظ تجربه، علم، توانايي هاينظامي، نيروي جوان و نفوذ در ميان ملت ها در موقعيتي به مراتب پايين تر ازموقعيت کنوني بود، ولي در آن زمان نتوانست و اکنون نيز که ملت ايران بسيارمقتدرتر و تواناتر از گذشته است، قطعاً نخواهد توانست.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشارهبه شرايط و موقعيت ضعيف کنوني امريکا تأکيد کردند: امروز دولت امريکا وجههو آبرويي حتي در ميان ملت هاي غربي و در داخل امريکا ندارد و امروز همهشعارهاي اساسي امريکا از قبيل حقوق بشر و دموکراسي در دنيا مفتضح شده است.

ايشان افزودند: حقوق بشر امريکادر ابوغريب، گوانتانامو و زندان هاي ديگر و همچنين کشتار مردم افغانستان وپاکستان به نمايش درآمده و دموکراسي امريکا نيز در مقابله با دولت مردميحماس در فلسطين، تحت فشار گذاشتن دولت مردمي عراق براي امضاي توافقنامهامنيتي، و طرح اتهام هاي بي اساس برضد جمهوري اسلامي ايران که همه مسئولانآن با رأي مردم انتخاب مي شوند، آشکار شده است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: امروز بي آبرويي و وجهه دولت امريکا به گونه اي است که رئيس جمهور امريکابه هر کشوري که سفر مي کند مردم با برپايي تظاهرات خواستار خروج او ميشوند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيدبر اينکه موفقيت ها و پيروزي هاي ملت ايران و مسئولان به علت ايستادگيبوده است خاطرنشان کردند: اين به معناي نبود مشکل و نابساماني نيست وليمشکلات و نابساماني ها نيز مربوط به مسائلي است که در آنها ايستادگيِلازم، نشده است.

ايشان افزودند: رمز پيروزي، وحدت ميان آحاد مردم، وحدت ملت و دولت و اتحاد ميان مسئولان کشور است.

رهبر انقلاباسلامي همه ملت به ويژه جوانان، سياسيون، مسئولان و همچنين مطبوعات را بهمراقبت و هوشياري در مقابل طرح هاي دشمن فراخواندند و تأکيد کردند: طراحيدشمن ايجاد اختلاف، به جان هم انداختن فعالان سياسي، منزوي کردن خط اصيل وارزش هاي اسلامي، سرگرم کردن جوان ها به هوا و هوس، ايجاد بي نظمي واختلال در محيط هاي آموزشي، و نااميد کردن مردم است، بنابراين همه بايدمراقب باشند در زمين طراحي شده دشمن بازي نکنند.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيدبر حفظ وحدت، اميد، نزديکي دل ها به يکديگر، کار و تلاش روزافزون خاطرنشانکردند: مسائل مربوط به انتخابات به ويژه حضور پرشور مردم در آن، در همانايام نزديک به انتخابات بسيار مهم است اما عده اي با عجله از حالا مباحثانتخاباتي را شروع کرده اند که اين فعاليت هاي زودهنگام انتخاباتي موجبمنحرف شدن ذهن ها از مسائل اصلي، مشغول کردن افراد به يکديگر، و برخيبدگويي ها مي شود و اين، به ضرر مصالح کشور است.

ايشان در پايان تأکيد کردند: ملت ايران به توفيق الهي، قطعاً از گردنه هاي سخت عبور خواهد کرد و به قله ها خواهد رسيد.

منبع:ايسنا

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 156
  • بازدید ماه : 171
  • بازدید سال : 327
  • بازدید کلی : 11,930
  • کدهای اختصاصی